Sep 23, 2011

Miks mänguasjad?

Eestis on väga häid ja tasemel mänguasjameistreid päris mitu, kelle tööd vahvad ja originaalsed.

Aga eks ajaga kasvas ka minus huvi, et tahaks  proovida...

Esimest mänguasja, hülgetüdrukut, ajendas aga tegema hoopis see, et kevadel otsisin katsikukingiks enda valmistatud asjade kõrvale sobivat mänguasja, soov oli leida midagi pisikest. Mulle väga meeldivad Handmade by Marika väiksed mesimummud, lennukid ja autod. Tõesti kiftid! Aga friik nagu ma asjade sobitamise kohalt olen, siis oleks tahtnud, et mänguasi oleks samast lõngast. Tegelikult ma usun, et kui oleks küsinud, siis kindlasti oleks mulle see ka enda antud lõngast tehtud. Asjaga oli aga kiire ja seekord sinnapaika see jäi.

Suvel, pärast kiiret kevadet, valmiski väike hülgetüdruk. Hetkest, mil poolik hülgepiiga turvasilmad ette sai, tiirles mu väike poeg ümber valmiva mänguasja ja ütles:"Mõmmi, mõmmi!" ja nii on siiamaani: kui mõni mänguasi valmimisel, siis Richard jälgib huviga toimuvat.

Jänkupiigaga alustasin ka suve algul. Valmimine võttiski terve suve, sest tellimustööd olid esikohal ja kui aega üle jäi, siis nokitsesin uute papude, teki ja viimaks mänguasjade kallal.


Mõned vihjed, kui alustad ka esimest mänguasja:

1) Vii end kurssi tehnikaga. Tegelikult ei ole nende tegemisel mitte midagi peadmurdvat, ka lõppviimistlus ehk kehaosade kokkuõmblemine on õige tehnikaga lihtne. Hea instruktiooni piltidega leidsin siit.

2) Leia juhend. Eesti keelseid juhendeid ja ka tehnika õpetusi leiad Lilleliisi Amigurumikoolist ja tasuta juhendeid on inglise keeles saadaval palju. Kasuta google otsingut. Jänku tegemisel (just kasvatused, kahandused) võtsin aluseks selle juhendi.

3) Alusta mõne väikse mänguasjaga ja siis võta ette suurem töö.


Minumeelest on väga vahva panna isetehtud mänguasju katsikupakki, sest esiteks on see ainulaadne ja teiseks ei saa mänguasja valmistamisel panna mõõda suuruses!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...