Nov 29, 2011

Seaduslik käsitöö müümine.

Foorumites ja blogides olen ikka sattunud lugema, kuidas käsitöölised uurivad, kuidas käsitööd nii müüa, et seadusega vastuollu ei läheks.

Üks uus ja huvitav blogi on suvel tekkinud, kus väikeettevõtjale annab nõu kogenud raamatupidaja. Ja sealt ka teema:

Käsitöö - ettevõtlus või hobi? Kuidas seda maksustatakse?

Kersti hobiks on ehetevalmistamine, laiema müügini ei ole jõudnud, vahel on mõnele tuttavale mõned kõrvarõngad ja käevõrud müünud. Kas see on maksustatav tulu? Millal peaks Kersti end ettevõtjaks vormistama? 

 
Üllatavalt ebaselge teema. Õnneks on olemas 2009.a. riigikohtu lahend (3-3-1-70-08), mis veidi selgust toob.
 

2 comments:

Mytsi Wabrik said...

Ausalt öeldes jäi see siiski veidi segaseks mulle. Mitte, et ma tahaksin oma ettevõtet luua, aga a'la kui ma mõne asja müün, kas see kuulub siis juba ettevõtluse alla?

Nannipung said...

Mina olen aru saanud nii: kui ise midagi valmis teed ja seda müüd, siis ei saa keegi tõendada, et sa seda nn endale ei teinud ja hiljem otsustasin maha müüa.

Ja ka kui viid oma asju poodi müüki (komisjonileping) või müüd kasvõi läbi e-poodide (Disainimaja, Etsy), siis seda käsitletakse vallasvara müügina ja ei ole ettevõtet vaja.



Kui võtad aga klientidelt ise tellimusi vastu (olgu kuus kasvõi 1-2), siis see on juba äritegevus. Veel enam kui paned kuhugi hinnakirjad ülesse või käid suuremas koguses ise kuskil müümas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...